Sierpień, 2007

Śnieżka na rowerze zaliczona

Sobota, 18 sierpnia 2007 · Komentarze(12)
Kategoria XC
Śnieżka na rowerze zaliczona :) Wczoraj powiedziałem chłopakom, że wyjeżdzamy na rower o 7:00. Oni wzięli to na serio i przed 8:00 obudzili nas w pełni przygotowani do drogi :) Umówiliśmy się, że spotakamy sięgdzieś na Drodze pod Reglami. Ja z Witkiem ogarneliśmy się i pojechaliśmy za nimi. Spotkaliśmy sią koło Petrovki. Wtedy zadzwonił Dziad i powiedział, że też by nas dogonił. Z nim umówiliśmy się w Karapaczu i pojechaliśmy tam przez Przesiekę.

Wbiliśmy się na Drogę Jubileuszową nieco powyżej Świątyni Wang. Tam zaczeły się pierwsze korki:

...pod Śląskim Domem było już przegięcie, jak na festynie:

Wjeżdzało się całkiem przyjemnie. Zdziwienie ludzi było ogromne a droga prowadząca na góre w końcu wcale nie trudny. Po około 25 min od Równi byśmy na szczycie.

Wracaliśmy częsciowo czeską stroną. Najpierw pieszym (czyli bardzo trudnym dla rowerów) niebieskim szlakiem przez rewelacyjną dolinę Białej Łaby. Oczywiście nie obeszło się bez gleb przez kiere i rozciętych dętek.

W końcu dotarliśmy do schroniska przy Białej Łabie. Stamtąd scieżką edukacyjną (niekoniecznie najkrótszą drogą) doszliśmy do Holmanki, drogi która zaprowadziła nas min. na Przełęcz Karkownowską. Z przełęczy musieliśmy jeszcze wspiąć się do Petrovki a dalej to dłuuuuugi zjazd II Drogą Sudecką prawie do samej Szklarskiej.

Od rana padał deszcz więc

Piątek, 17 sierpnia 2007 · Komentarze(3)
Kategoria XC
Od rana padał deszcz więc najpierw poszliśmy zobaczyć co dzieje się na festiwalu. Działo się to co dzieje się zawsze a że deszcz przestał padać to zdążyliśmy jeszcze zrobić małą popołudniową wycieczkę. Wjechaliśmy na Szrenice przez Halę Szrenicką a zjechaliśmy Lolobrigidą.

Wieczorem oczywiście party. Dojechał Sker, Springi i Anita jednak tylko dzielna kobieta zdecydowała się zostać na imprezie. My wypiliśmy troche piwa od sponsora i poszliśmy spać.

Rano mocno wiało więc zdecydowaliśmy,

Czwartek, 16 sierpnia 2007 · Komentarze(3)
Kategoria XC
Rano mocno wiało więc zdecydowaliśmy, że nie wyjeżdzamy ponad granice lasu. Wybór był dość prosty, pojechaliśmy na Chojnik. Cały czas zielonym szlakiem przez Wodospad Szklarki i Jagniątków. Tradycyjnie jak co roku przed Jagniątkowem zgubliśmy szlak i zjechaliśmy do wsi stromą łąką.

Na Chojniku przeczekaliśmy mały deszczyk pod namiotem jakiegoś mniej lub bardziej znanego piwa :) Wróciiśmy przez Jagniątków i dalej Drogą pod Reglami.

W wtorek przed południem

Środa, 15 sierpnia 2007 · Komentarze(8)
Kategoria XC
W wtorek przed południem razem z Witkiem dotarliśmy do Szklarskiej. Znaleźliśmy nocleg, szybkie rozpakowanko i pojechaliśmy samochodem do Drezna. Rowerowanie zaczeliśmy więc w środe. Na rozkręcenie pojechaliśmy w Izery tylko w odwrotną stronę niż zwykle czyli najpierw podjazd na Wysoki Kamień potem Wysoki Grzbiet, kopalnia i powrót przez Jakuszyce.

W poniedziałek rano podjechaliśmy

Poniedziałek, 13 sierpnia 2007 · Komentarze(7)
Kategoria Czeski Trip 2007, XC
W poniedziałek rano podjechaliśmy jeszcze pociągiem do Małych Svatanovic i dalej na rowerach do Polski. W końcu widać polskie góry :)

Po drodze zatrzymaliśmy się w Skalnym Mieście w Adrszpasko-Teplickich Skałach.
Indianin:

Lwica:

Kochankowie:

I nareszcze w Polsce:

W poniedziałek przespaliśmy się w Świebodzicach i rano pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby.

W Niedziele nadal padał

Niedziela, 12 sierpnia 2007 · Komentarze(2)
Kategoria Czeski Trip 2007, XC
W Niedziele nadal padał deszcz a nas przerażała wizja spędzenia kolejnego dnia w tym miejscu. Forsę mogliśmy wymienić dopiero w Pardubicach u znajomych jednak nie mieliśmy tylu koron żeby dojechać tam pociągiem. Postanowiliśy więc, że pociągiem pojedziemy tak daleko na ile starczy nam pieniędzy a resztę pojedziemy na rowerach bez względu na pogodę. Jednak na dworcu spróbowaliśmy jeszcze wyciągnąć trochę kasy z bankomatu i o dziwo udało się, mimo że na koncie teoretycznie nie powinno już być pieniędzy. W końcu z uśmiechem na twarzy zapakowaliśmy się do pociągu do Pardubic :)

Do Pardubic dotarliśmy około 18:00. Tam wymieniliśmy zł na kc i pojechaliśmy przespać się na kemping.

Sobota to był zdecydowanie najgorszy

Sobota, 11 sierpnia 2007 · Komentarze(2)
Kategoria Czeski Trip 2007, XC
Sobota to był zdecydowanie najgorszy dzień wyjazdu. Od rana padał deszcz więc postanowiliśmy, że dalej pojedziemy trochę pociągiem. Spakowani podjechaliśmy do miasta by wymienić trochę forsy i... okazało się, że kantory będą czynne dopiero w poniedziałek a my mieliśmy kase zaledwie na trochę jedzenia i nocleg. Z jazdą na rowerze w deszczu daliśmy sobie spokój więc wróciliśmy z powrotem na kemping do "naszego" namioto-domku. Pogoda nie dawała za wygraną, na kempingu kręcili się sami wędkarze, było strasznie dołująco. Poszliśmy spać przed zmrokiem z nadzieją na jutrzejszy słoneczny dzień.

W piątek rano ruszyliśmy

Piątek, 10 sierpnia 2007 · Komentarze(5)
Kategoria Czeski Trip 2007, XC
W piątek rano ruszyliśmy do Żdaru nad Sazavą zahaczając po drodze o:

Jakieś 15 km później złapaliśmy jedynego w ciągu całego tripu kapcia, niestety w przyczepce więc trzeba było wszystko rozładować i pożyczyć klucz 15 mm bo przyczepka nie ma zacisku :/

Największy oznaczony podjazd na trasie:

... i genralnie, górki, górki, górki, ciągle w góre albo w dół :)

W końcu dotarliśmy do Żdaru, tam przespaliśmy się w takim namioto-domku nie przypuszczając jeszcze jakie złe wspomnienia będziemy z nim mieli:

Jako, że obydwoje byliśmy

Czwartek, 9 sierpnia 2007 · Komentarze(2)
Kategoria Czeski Trip 2007, XC
Jako, że obydwoje byliśmy w Pradze kilka razy (choć nigdy na rowerze)zdecydowaliśmy, że odpuszczamy Pragę i w czwartek postanowiliśmy się trochę poopierdzielać. Zostawiliśmy graty na kempingu i zostaliśmy cały dzień w Brnie. Najpierw pojechaliśmy zobaczyć Wille Tugendhat, jeden z zabytków Brna wpisanych na liste UNESCO. Z zewnątrz nie zachwyca jednak budynek ten został wyróżniony za swoją nowoczesną konstrukcje. Powstał w latach trzydziestych XX w i łączył funkcjonalność z nowatorską stalową konstrukcją. Budynek jest bardzo przeszklony, od początku swojego istnienia posiadał min. rozbudowany system ogrzewania i klimatyzacje. Więcej można poczytać i pooglądać na oficjalnej stronie: Villa Tugendhat.

Ulica schodowa:

Kolumna na Placu Wolności:

Katedra św. Piotra i Pawła, jedyny kościół który odwiedzieliśmy po drodze:

Sebetov to nasz najtańszy

Środa, 8 sierpnia 2007 · Komentarze(3)
Kategoria Czeski Trip 2007, XC
Sebetov to nasz najtańszy nocleg podczas wyjazdu. Kosztował 25 kc/os (około 3,7 zł) z czego 20 kc to koszt prysznica :) Poranne słońce szybko wysuszyło nam nasz przemoknięty "dom" jednak nie zdążyliśmy juz popływać w tym cacku.

Pojechaliśmy do Brna "przez" kompleks jaskiń morawskiego krasu:

W Brnie znów postaraszyło burzą i znów udało się suchym kołem dojechać na kemping. Tym razem spaliśmy na kempingu "u Radka" na lewym brzegu Brněnskiej přehrady.